"Ekonomiku a lidi v eurozóně v posledních letech trápí finanční a dluhová krize, ze které se postupně zotavujeme," řekl Draghi na konferenci organizace Child and Youth Finance. "I když celková ekonomická situace se od poloviny minulého roku mírně zlepšila, úrokové sazby půjček se stále velmi liší podle toho, kde se vypůjčovatel nachází," řekl. Situaci by v 18 státech platících eurem podle něj mohla zlepšit chystaná bankovní unie, pokud se tento projekt povede řádně realizovat.
ECB na začátku října nechala hlavní úrokovou sazbu na rekordním minimu 0,5 procenta, aby podpořila ekonomiku. Draghi tehdy řekl, že je k udržení tržních úrokových sazeb na nízké úrovni připraven použít všechny dostupné nástroje. Rada guvernérů ECB se bude měnovou politikou opět zabývat ve čtvrtek a většina expertů podle agentury Reuters očekává, že ECB měnovou politiku nezmění.
Další vysoce postavený činitel ECB Jörg Asmussen mezitím uvedl, že hospodářské oživování eurozóny je zatím jen křehké a nerovnoměrné, a proto je třeba jej opatrně podporovat. "V podstatě jedeme na jeden motor - čistý vývoz; druhý motor - domácí poptávka - zadrhává, ve skutečnost se ještě nerozběhl," uvedl člen Výkonné rady ECB Asmussen v textu řeči, kterou měl připravenou na přednášku ve Stockholmu.
Eurozóna se v letošním druhém čtvrtletí vymanila z vleklé recese, Evropská komise ale dnes předpověděla, že hrubý domácí produkt eurozóny za celý rok klesne o 0,4 procenta. Příští rok podle EK již poroste, růst však má činit pouze 1,1 procenta.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
