Zavedení přísnějších pravidel souvisí s rostoucími nároky Evropské unie na bezpečnost na letištích.
Zpřísnit by se podle návrhu mělo například poskytování bezpečnostního osvědčení o spolehlivosti. To je vyžadováno u lidí, kteří bez dohledu vstupují na letištní plochu a do dalších vyhrazených bezpečnostních prostorů letišť. Podle ministerstva jsou tyto podmínky v současnosti nedostatečné, pro udělení osvědčení stačí výpis z rejstříku trestů a čestné prohlášení, že žadatel není stíhán policií a orgány činnými v trestním řízení. Nově by si měl UCL u každého vydávaného osvědčení vyžádat výpis z policejních databází.
Zpřísnění pravidel pro udílení osvědčení může ale podle ÚCL mít vliv na ztížení pohybu po letištní ploše například při opravách nebo stavení činnosti. Lidí, kteří toto povolení potřebují, je totiž velké množství. Jen na pražském letišti je podle odhadu ministerstva dopravy vydáváno takovýchto povolení na 12.000 ročně. Kromě zaměstnanců letiště nebo leteckých společností může jít například o zaměstnance stavební firmy, která na ploše letiště provádí stavební práce. Na dřívější praxi, kdy o udělování oprávnění rozhodoval Národní bezpečnostní úřad a kdy vyřízení takovýchto osvědčení trvalo neúměrně dlouho, si naopak stěžovali provozovatelé letišť.
ÚCL nyní uděluje bezpečnostní osvědčení pouze osobám, které nejsou zaměstnanci letišť nebo leteckých společností, a za zaměstnance odpovídá zaměstnavatel. Nově by osvědčení měl vydávat pouze letecký úřad. K tomu by Úřadu pro civilní letectví na místo úředníků ministerstva měl nově náležet dohled nad důsledností letištních kontrol při prohlídkách cestujících procházejících bezpečnostními rámy a rentgenovou kontrolou zavazadel, dozor nad zabezpečením letištních ploch, kam nemá veřejnost přístup nebo nad výcvikem policejních psů, kteří na letištích hledají výbušniny.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
