"Očekávali jsme o něco lepší výsledek. Důvodem zhoršení hospodářských ukazatelů je podle nás přetrvávající nelehká situace na nápojářském trhu. Každopádně, výsledek jsme se v uplynulém období snažili úspěšně vylepšovat intenzivnějším prodejem a logistickými i administrativními úsporami," uvedl šéf Kofoly Jannis Samaras. Velkým letošním úspěchem je podle něj fakt, že v Česku i na Slovensku klesá Kofola mírněji než celý trh a že se skupina stala v segmentu gastro na Slovensku číslem jedna.
Mateřská společnost skupiny Kofola S. A. v říjnu dokončila svoji první emisi dluhopisů na českém kapitálovém trhu v celkové hodnotě 330 milionů korun. Kromě toho uskutečňuje řadu inovací. Těmi nejzásadnějšími jsou lahvičky s čerstvou zeleninovou šťávou Ugo ošetřené takzvanou paskalizací, jež je udrží čerstvé čtyři týdny při uchování všech živin, a hřejivé nápoje Natelo, které mají teplotu lidského těla.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2200 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.
Hospodářské ukazatele skupiny Kofola po 3. čtvrtletí 2013 (v tisících Kč):
1. 1. 2013 - 30. 9. 2013 1. 1. 2012 - 30. 9. 2012 Změna 2013/2012 Změna 2013/2012 (%) Prodej výrobků 4,741.707 4,840.256 -98.549 -2 Marže 1,520.366 1,697.683 -177.317 -10,4 Provozní zisk (EBIT) 298.628 344.537 -45.909 -13,3 EBITDA 623.561 677.933 -54.372 -8 Čistý zisk 157.567 222.963 -65.396 -29,3
Pozn.: všechny hodnoty jsou přepočteny z polského zlotého průměrným kurzem za období 1. 1. 2013 až 30. 9. 2013 (1 CZK = 0,164 PLN)
Zdroj: Kofola



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
