"Proč bychom měli do nových zařízení v Německu investovat byť jen cent? V současné době pro to nevidím žádný důvod," řekl Kottmann týdeníku Business Week. "Plánovali jsme v Německu dva nebo tři projekty. Teď budeme raději investovat ve Spojených státech," řekl Kottmann v rozhovoru, z něhož citovala agentura Reuters.
Příčinu drahé energie v Německu vidí Kottmann stejně jako většina ostatních v nákladech na prudkou expanzi drahých obnovitelných zdrojů. "Naše přirážka na obnovitelné zdroje se ve srovnání s rokem 2011 zdvojnásobila, aniž jsme jakkoli rozšířili kapacity," řekl. Šéf Clariantu konstatoval, že energie v Německu je dvakrát tak drahá než na hlavních konkurenčních trzích USA a Číny.
Německé průmyslové společnosti již delší dobu poukazují na to, že neúnosné náklady na obnovitelné zdroje mohou odehnat z průmyslového jádra Evropy investice. Německému průmyslu zatím pomáhaly výjimky a slevy z přirážky na "zelenou" energii a z poplatků na přenosové sítě, tyto úlevy ale chtějí po volbách politici firmám omezit, aby zmírnili zátěž domácností. Tento týden německý chemický koncern BASF pohrozil přemístěním výroby z německého území jinam, pokud bude muset platit poplatek za přenosové sítě.
Clariant vyrábí celou řadu speciálních chemikálií pro textilní, kožedělný a papírenský průmysl. Jeho roční tržby dosahují zhruba osmi miliard dolarů (161 miliard Kč) a firma zaměstnává přes 21.000 lidí. V Německu podnik získal v roce 1997 divizi speciálních chemikálií bývalého koncernu Höchst a v roce 2011 firmu Süd-Chemie.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
