"Rozcházíme se v dobrém. Jsem přesvědčen, že Lidové noviny mají před sebou budoucnost a nemám žádnou pochybnost o tom, že značka Lidových novin bude i nadále hrát ve společnosti významnou roli, protože jsou i kulturní institucí," uvedl odcházející Balšínek.
Původem bulharský novinář a mediální manažer Vačkov působil na pozici šéfredaktora LN a člena představenstva již zaniklé společnosti Lidové noviny od roku 2000. Po začlenění do společnosti Mafra se v roce 2010 stal šéfem regionů. Nynější personální výměna se očekávala vzhledem k informacím o Balšínkově odchodu z postu šéfredaktora a člena představenstva v souvislosti s jeho končící smlouvou.
Mediální skupina Mafra, kterou letos získal podnikatel Andrej Babiš, v současné době řeší obsazení stejného postu také u svého hlavního deníku, Mladé fronty DNES. Šéfredaktor Robert Čásenský oznámil, že odejde na konci tohoto týdne. Doplnil, že se po osmi letech odhodlal ke změně z vlastního rozhodnutí. O odchodu uvažoval dlouho a nejde podle něj o vynucený krok.
Lidové noviny patří k nejčtenějším českým deníkům. Podle průzkumu Media Projekt jim v letošním druhém a třetím čtvrtletí patřilo sedmé místo s průměrnými 199.000 čtenáři. "Jsme si vědomi významu a hodnoty značky Lidových novin a uděláme maximum proto, abychom její postavení na mediálním trhu ještě upevnili," poznamenal v tiskovém prohlášení předseda představenstva Mafry Štěpán Košík.
Vydavatelskou skupinu Mafra letos od německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft získal miliardář a lídr hnutí ANO Babiš a začlenil ji do své mediální divize. Do čela vydavatelství následně dosadil dosavadního šéfa AGF Media ze skupiny Agrofert Košíka. Mafra vedle vydávání celostátních listů provozuje internetové portály iDNES.cz a lidovky.cz. Její aktivity zahrnují i virtuálního mobilního operátora MOBIL.CZ.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
