Hlavní zatěžkávací zkouška čeká lanovku za asi 300 milionů korun v pondělí 18. prosince. "Lanovku prověří několik desítek pivních sudů s pivem Paroháč, které vaří Luční bouda na hřebenech Krkonoš," uvedl Martinec. Dodal, že kromě vlastní technologie lanovky jsou hotové i dolní a horní stanice a mezistanice na Růžové hoře.
Původní lanovka na Sněžku dojezdila na horním úseku vloni v květnu, na spodním na začátku září. Nová lanovka má místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry komfortnější čtyřmístné kabinky. Hodinová kapacita lanovky zůstane na 250 lidech, měla by však lépe odolávat větru.
Služeb staré lanovky z roku 1949 každoročně využívalo 200.000 lidí a až na Sněžku vyjela asi polovina z nich. Investorem lanovky je město Pec pod Sněžkou, které na stavbu získalo dotaci z fondů EU.
Zdeněk Rychtera dr



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
