"Celkem šest firem kontrolu neumožnilo, protože nedodaly podklady. S nimi jsme zahájili správní řízení okamžitě a udělujeme pokuty. Ostatní nedostatky buď ještě v průběhu kontroly opravili, nebo slíbili, že to vbrzku opraví. Tam, kde je to závažnější pochybení, nebo jich je víc, budeme zahajovat správní řízení buď o uložení pokuty, nebo na změnu obchodních podmínek," uvedl Drtina.
Mobilní operátoři na kontrolu zareagovali postupnými změnami podmínek. Například když ČTÚ oznámil záměr zahájit správní řízení s T-Mobilem kvůli nabídce takzvaných neomezených tarifů, operátor nejasná omezení z podmínek sám vypustil. Nedostatky ale dál přetrvávají.
"Zásadní výtky ze strany ČTÚ se stále týkají informování o minimální úrovni kvality poskytovaných služeb a obecné nepřehlednosti smluvních podmínek, které sestávají z velkého množství dokumentů," uvedl předseda ČTÚ Jaromír Novák. Operátoři podle něj také neuvádějí, která koncová zařízení v síti jsou či nejsou povolená a jaké technické požadavky musí splňovat.
Další významné změny se očekávají v souvislosti s novelou zákona o elektronických komunikacích, která se zaměřila na některé dosud nepostižitelné nežádoucí praktiky operátorů. V návaznosti na ni musejí operátoři upravit své obchodní podmínky v zákonem stanovené lhůtě šesti měsíců od její účinnosti, tedy do 8. února 2014.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
