V Itálii se v říjnu prodej aut snížil o 5,6 procenta. V dalších velkých zemích však prodej rostl. V Německu, které je největším automobilovým trhem v regionu, se počet registrací zvýšil o 2,3 procenta. Nejvyšší byl růst ve Španělsku, kde činil 34,4 procenta.
Za leden až říjen bylo v EU registrování více než deset milionů nových aut. To je o 3,1 procenta méně, než ve stejném období loni. Z velkých trhů však rostl prodej pouze v Británii, o více než desetinu, a ve Španělsku, kde byl vyšší o 1,1 procenta. V Německu prodej klesl o 5,2 procenta.
Z velkých automobilek se prodej Toyoty zvýšil o 17 procent a Renaultu o 14,8 procenta. Největší evropské automobilce Volkswagen, která má na trhu EU více než čtvrtinový podíl, stoupl prodej o 5,8 procenta, z toho prodej české Škoda Auto vzrostl o 23,7 procenta. Pokles prodeje nadále trápí italský Fiat a francouzskou PSA Peugeot Citroën.
Navzdory známkám oživování poptávky je celý evropský automobilový trh na nejlepší cestě vykázat v letošním roce již šestým rokem celoroční pokles prodeje. Prodej aut v Evropě je nyní nejnižší za dvě desetiletí, napsala agentura Reuters.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
