BAIC Motor je divizí Beijing Automotive Industries Corp. Daimler se na převzetí podílu s partnerskou BAIC Motor dohodl letos v únoru. Dohodu však musela schválit čínská centrální vláda.
Daimler bude mít také dvě křesla ve správní radě BAIC Motor. Součástí dohody je i výměna podílů ve společných podnicích. BAIC zvýší o jedno procento svůj podíl ve společném výrobním podniku Beijing Benz Automotive Company (BBAC) na 51 procent. Daimler pak ve stejném poměru zvýší svůj podíl ve společném podniku na prodej aut.
Čína je největším automobilovým trhem světa. Prodej aut v Číně loni stoupl o 7,1 procenta na 15,5 milionu. Prodej Daimleru, který vlastní značky Mercedes, Smart, AMG a Maybach, v Číně vzrostl o čtyři procenta na 206.150 vozů. Růst Daimleru na čínském trhu však loni výrazně zaostal za konkurenčními luxusními automobily Audi a BMW. Podle poradenské společnosti LMC Automotive se prodej Audi v Číně loni zvýšil o 32 procent a prodej BMW dokonce o 41 procent.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
