"Kvůli měnové intervenci ČNB mateřská společnost České dráhy přijde o 311 milionů korun, o které jí letos vzrostou náklady. V eurech totiž více nakupuje, než má výnosů v této měně," poznamenal Zelený, podle nějž půjde o účetní ztrátu ze změn kurzu. "Pokud by byl kurz koruny ještě vyšší, tedy 28 korun za euro, tak by naše ztráta byla ještě o 200 milionů korun vyšší," doplnil šéf Českých drah.
Skupina ČD letos v pololetí zvýšila ztrátu meziročně o 16 milionů korun na 510 milionů korun. Hospodářský výsledek ovlivnily hlavně vyšší náklady spojené s financováním obnovy vozového parku společnosti.
Centrální banka ve čtvrtek 7. listopadu zahájila devizové intervence s cílem oslabit korunu. Uvedla, že kurz chce držet poblíž hranice 27 korun za euro. Hlavní přínos intervencí vidí ČNB v udržení a tvorbě nových pracovních míst a zabránění ztrátám u hrubého domácího produktu, které by byly větší v případě deflace. Krok kritizovala řada ekonomů, podnikatelů, prezident Miloš Zeman i jeho předchůdce Václav Klaus. Naopak jej podpořil premiér v demisi Jiří Rusnok.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					