Rozhovory, které po svém zářijovém nástupu do čela WTO inicioval nový generální tajemník organizace Roberto Azevedo, zahrnovaly prvky takzvaného katarského kola jednání, měly ale omezenější rozsah. Katarské kolo začalo už v roce 2001, opakované pokusy o dohodu však v minulém desetiletí zkrachovaly a nakonec WTO jednání ukončila.
Energický Azevedo přiměl diplomaty 159 členských zemí k desetitýdenním intenzivním jednáním, jejichž výsledek měli stvrdit ministři na konferenci WTO na Bali. Dohoda měla zajistit uvolnění obchodu v zemědělském sektoru, zjednodušení a standardizaci celních procedur a bezcelní přístup nejchudších zemí na trhy ostatních.
Mezinárodní obchodní komise odhadla, že dohoda by zejména díky zmírnění byrokratických překážek na hranicích výrazně zrychlila obchodní toky a zajistila by světové ekonomice navíc 960 miliard dolarů (19,4 bilionu Kč). Vytvořila by 21 milionů nových pracovních míst, z toho 18 milionů v rozvíjejících se zemích světa. Rovněž by povzbudila otřesenou důvěru ve WTO jako hlavní fórum pro obchodní jednání.
Zástupce nizozemské mise u WTO Taco Stoppels na Twitteru napsal, že "Azevedo uzavřel jednání tím, že každému poděkoval. Text (dohody) není hotový". Podle zdrojů Reuters měli vyjednavači k dohodě velmi blízko, i když pokrok byl trýznivě pomalý. "Ráno jsme strávili nad jedním odstavcem devět hodin. Znovu zkušenost blízká smrti," sdělil v neděli jeden z účastníků.
Azevedo osloví vyslance na úterním zasedání Všeobecné rady WTO. Ta oficiálně předá práci vyjednavačů ministerské konferenci.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					