V Libereckém kraji se v noci na dnešek prudce ochladilo, teploty klesly pod bod mrazu a místy sněžilo. Při kontrole silnice kolem Souše dnes úředníci zjistili, že nesplňuje podmínky pro bezpečný automobilový provoz. "Na silnici leží zledovatělá vrstva sněhu, která zvyšuje riziko dopravních nehod a následně možnost znečištění vodárenské nádrže," vysvětlil vedoucí inspektor krajské správy silnic Pavel Fořt. Loni byla silnice uzavřena už 30. října a provoz na ní byl obnoven o půlnoci z 3. na 4. května letošního roku.
Liberecký kraj je z velké části horskou a podhorskou oblastí, která je na zimní údržbu velmi náročná. Celkově mají krajští silničáři na starosti 2100 kilometrů krajských silnic druhých a třetích tříd. V průměru stojí jejich údržba kraj každou zimu 135 milionů korun. Letos v zimě nebudou silničáři udržovat jen zhruba 72 kilometrů silnic, což jsou tři procenta komunikací. Jde většinou o málo využívané silnice třetí třídy, kde nejezdí veřejná doprava. Na devíti úsecích hlavně v Krkonoších a Jizerských horách je povinná zimní výbava za každého počasí.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					