Předmětem sporu byly požadavky na kvalifikaci firem, které ČD Cargo po vyhlášení tendru zmírnilo. Změnu však společnost dostatečně nezveřejnila, ani neoznámila všem známým zájemcům o zakázku s uvedením důvodu.
Podle ÚOHS firmy, které věděly o podmínkách tendru pouze z informací zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek nebo úředního věstníku EU, neměly možnost změnu zadávacích podmínek zvážit a případně na úpravy reagovat.
"Postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit i výběr nejvhodnější nabídky," uvedl v rozhodnutí předseda ÚOHS Petr Rafaj. ČD Cargo nyní musí tendr vypsat znovu, v tom původním nemůže pokračovat.
Předmětem zakázky byla dodávka 498.500 kusů brzdových špalků všech typů v období tří let.
ČD Cargo se v poslední době potýká s poklesem přeprav a prohlubováním ztrát v segmentu jednotlivých vozových zakázek. V pololetí firma skončila se ziskem 208 milionů korun, byl v něm ale započítán prodej dlouhodobého majetku. Hospodaření firmy by mohlo podpořit snížení poplatků za použití kolejí, zatím ho ale nemá jisté. Loni se nákladní dopravce, který zaměstnává zhruba 9500 lidí, propadl do ztráty zhruba dvě miliardy korun.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					