"Rusko je pro koncern Volkswagen v Evropě strategickým růstovým trhem číslo jedna," řekl Winterkorn v továrně Volkswagenu v ruské Kaluze, kam zavítal spolu s premiérem Dolního Saska Stephanem Weilem. Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což mu zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích.
Koncern již v Rusku od roku 2006 investoval 1,3 miliardy eur. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě.
Celkový prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se od ledna do října podle podnikatelského svazu AEB meziročně snížil o sedm procent na 2,28 milionu vozů. Experti ale navzdory nynějšímu útlumu poptávky předpokládají, že Rusko ještě během tohoto desetiletí vystřídá Německo na pozici největšího automobilového trhu v Evropě.
V Rusku proto silně investují západní automobilky, které chtějí využít růstového potenciálu tamního trhu. Mladoboleslavská Škoda Auto v červnu zahájila výrobu nové generace modelu Škoda Octavia v ruském Nižním Novgorodu.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					