"Není to konec cesty. Je to velmi důležitý mezník," upozornil na tiskové konferenci ministr. "Musíme pokračovat ve stejném typu politiky," citovala jej agentura Reuters.
Irsko se v roce 2010 dohodlo s Evropskou unií a Mezinárodním měnovým fondem (MMF) na úvěrovém programu za 85 miliard eur (asi 2,3 bilionu Kč). Součástí podmínek programu byla rozsáhlá úsporná opatření.
Věřitelé již minulý měsíc oznámili, že Irsko úspěšně prošlo posledním hodnocením plnění podmínek, takže se v prosinci může stát první zemí eurozóny, která záchranný program opustí. Irská vláda později uvedla, že po opuštění programu nebude od věřitelů potřebovat žádný záložní úvěr.
V uplynulém roce se Irsku podařilo vrátit se na dluhopisové trhy a příští rok by již mělo být finančně plně soběstačné.
Irská ekonomika se v letošním druhém čtvrtletí dostala z druhé recese za posledních pět let. Příští rok jsou však na programu další výdajové škrty a nezaměstnanost v zemi zůstává vysoká.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
