Bohemia Sekt by měl letos prodat 8,5 milionu lahví tichých vín

31.12.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Starý Plzenec (Plzeňsko) 31. prosince (ČTK) - Největší tuzemský výrobce sektů a vín, společnost Bohemia Sekt, letos opět posiluje v prodeji vína. Přestože o téměř polovinu snížil nabídku nejlevnějších vín, plánuje prodat 8,5 milionu lahví tichých vín, což reprezentuje tříprocentní nárůst oproti roku 2012. Téměř polovinu bude tvořit už čtyři roky silně rostoucí značka Habánské sklepy a zbytek hlavně další silné značky Víno Mikulov a Chateau Bzenec. ČTK to řekli jednatel a ředitel skupiny Ondřej Beránek a její marketingový ředitel Martin Fousek.

"Struktura se pro nás vyvíjí pozitivně, protože prodáváme opět více dražších vín," uvedl Beránek. V nejlevnějších kategoriích tichých vín, jimž se firma dlouhodobě nechce věnovat, zaznamenala asi 40procentní pokles. "Habánské sklepy jsou skokanem roku čtvrtým rokem. Tvoří už téměř polovinu z produkce tichých vín," uvedl Fousek. Meziročně šly ze třech milionů na více než čtyři miliony lahví.

"Velmi nás ale potěšilo Víno Mikulov, které po několika letech jde nahoru v řádu desítek procent," řekl Fousek. Je to díky novému designu výrobků, nové komunikaci i obchodní práci.

"Vína jdou velmi dobře. Máme u nich spíše trochu potíž se surovinou. Prodali bychom více zejména Habánských sklepů, ale také Vína Mikulov i Chateau Bzenec. Ale potřebujeme moravskou surovinu a té byl z předešlého ročníku nedostatek," řekl Beránek. Skupina doufá, že z letošního relativně slušného ročníku bude mít co prodávat. "Můžeme už tam, kde nám dochází ročník 2012, plynule navázat tím letošním. Ideální je ale přijít s víny nového ročníku v květnu," uvedl Fousek.

Celkový prodej společnosti by měl letos dosáhnout stejně jako loni a předloni 24 milionů lahví sektů, tichých vín, a lihovin. Sektů chce skupina prodat devět milionů lahví a další dva miliony šumivých nápojů a perlivých vín. "U lihovin předpokládáme mírný nárůst, ale vzhledem k tomu, že loni jsme vinou prohibice výrazně spadli, tak to jako přílišný úspěch nevnímáme," řekl Beránek. Podle něj jsou velmi silně poptávané vodky. "Ukazuje se také, že po prohibici, což možná souvisí s poprohibičními opatřeními, nám rostou prodeje v některých kanálech, třeba Nordic Ice Vodka v baleních 0,2 litru o desítky procent ročně," řekl. Firma zřejmě u tohoto balení nahradila jiné dodavatele.

Přímý export do 20 zemí bude zhruba stejný jako loni, asi sedm procent produkce. Nejsilnější je skupina na Slovensku, kde ale letos zaznamenává mírný pokles u produktů Vína Mikulov řady "Motýl", ale enormní zájem o Habánské sklepy v objemech, které nemůže uspokojit kvůli nedostatku moravského vína. Na druhém silném trhu v Belgii, kam směřují prémiové sekty, drží skupina stejné objemy.

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.