"Účelem předběžného opatření je, aby smlouva na plnění veřejné zakázky nebyla uzavřena dříve, než bude případ řádně prošetřen, případně než bude zjednána náprava," řekl dnes ČTK Martin Kovařík se Sdružení INDOC, které zastupuje Sdružení pro údržbu osvětlení v Praze. Praha sdružení vyloučila údajně kvůli nedostatečnému zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Sdružení, jehož členem je například pražská ID Stavby group, ale tvrdí, že všechny náležitosti zákona jeho nabídka splnila.
"Úřad získal pochybnosti o souladu úkonů a postupů zadavatele se zákonem v zadávacím řízení," uvedl při vydání předběžného opatření ÚOHS.
Smlouva se současným správcem skončila 1. ledna 2014. Nové výběrové řízení Praha vypsala v červnu, vítěze chtěla vybrat už v listopadu. Dosud nedokončené výběrové řízení počítalo s desetiletou zakázkou na správu a údržbu osvětlení v Praze s předpokládanou hodnotou 1,8 miliardy bez DPH. Město by mohlo po třech letech smlouvu bez udání důvodu zrušit. V dalším tendru, který má ročně stát zhruba 143 milionů, bude město prostřednictvím elektronické aukce vypisovat soutěž na dodávku energií.
Tendr už dříve kritizovala opozice. Nesouhlasila mimo jiné s navýšením počtu úředníků, s nímž zakázka počítá.
Praha měla dosud uzavřenou smlouvu s firmou Eltodo Citelum. Podepsala ji na konci roku 1998. Firma má na starosti nejen veřejné osvětlení, ale také plynové lampy, osvětlení památek, přechodů pro chodce i veřejné a věžní hodiny. Radní se už dřív shodli na tom, že veřejné osvětlení by měla pro město nadále zajišťovat externí firma. Radnice plánovala do doby uzavření nového kontraktu menší zakázku, která by pokryla období, na které nemá podepsaný několikaletý kontrakt.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
