"Ačkoli byly naše plány optimističtější, jsme s výsledkem spokojeni. Pokles oproti původním odhadům způsobily naše obchodní aktivity v asijském teritoriu," uvedl generální ředitel koncernu ZKL Jiří Prášil.
Podle něj prodeje firmy v Číně dosáhly asi 6,5 miliónu dolarů (asi 131 milionů korun). "Tato částka znamenala meziroční nárůst tržeb o polovinu, nedosáhla však predikovaného vývoje. Dalším důvodem bylo nenaplnění předpokládaných prodejů v Indii v důsledku neřízeného oslabení vnitřní měny a problémů s indickou ekonomikou jako takovou," uvedl Prášil.
Firma také uvedla, že nižší prodej v Asii vyvážily aktivity společnosti v západní Evropě. Zmínila například Německo a Španělsko. Firma zvýšila portfolio výrobků o 150 typorozměrů ložisek.
Společnost ZKL je největší výrobce velkorozměrových soudečkových, speciálních a dělených ložisek ve střední Evropě. Věnuje se výzkumu, vývoji, výrobě a distribuci valivých ložisek, výrobě speciálních ložisek a komponentů pro automobilový a železniční průmysl. Firma, která zaměstnává 1100 lidí, má centrálu v Brně a kromě strojírny v Klášterci nad Ohří jí ještě patří závod v Hanušovicích.
ZKL chce letos zvýšit tržby o deset až 15 procent. Prodává ložiska v 74 státech. V Klášterci nad Ohří chce rozjet výrobu 60 druhů nových ložisek. "Naším cílem je vyplnění mezery na trhu," dodal Prášil. V Klášterci plánuje investici 145 milionů korun. Investice chystá i v Brně v souvislosti s modernizací technologie výroby soudečkových ložisek. Součástí investice je přestavba jedné z výrobních hal.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
