Orco Germany je nyní nejvýznamnější částí celé realitní skupiny Orco. Představenstvo německé společnosti už na konci loňského listopadu rozhodlo o navýšení základního kapitálu o sto milionů eur (2,75 miliardy korun). Vítkova firma Tandis poté upsala 114,6 milionu akcií v ceně 0,47 eura za kus. Tím by Vítek ovládl třetinový podíl v německé společnosti. To však na žádost akcionářů skupiny Orco a amerických firem Kingstom a Alchemy, lucemburský soud před časem zablokoval. Obě americké společnosti se s Vítkem přou o rozložení sil v Orku.
Navrch má zatím český podnikatel, kterému se na odložené valné hromadě začátkem ledna podařilo ovládnout představenstvo skupiny Orco a vytěsnit z něj zástupce obou fondů.
Vítek se skrze společnosti Gamala a Crestline stal dominantním akcionářem skupiny Orco se zhruba 30 procenty akcií. Dalších 12,5 procenta ovládá skupina Kingstown, 10,5 procenta fondy Alchemy a zhruba devět procent generální ředitel skupiny Jean-Francois Ott. Tito čtyři akcionáři dohromady ovládají takřka 74 procent akcií skupiny.
Developerská skupina Orco podniká především v Praze, Berlíně, Varšavě a Budapešti. V české metropoli patří mezi hlavní chystané projekty firmy zástavba území kolem bývalého nádraží v Bubnech. Orco Property Group předloni hospodařilo s čistou ztrátou 40 milionů eur. Loni během prvních devíti měsících prohloubilo provozní ztrátu na zhruba 106 milionů eur. Proti předloňsku to je skoro devítinásobek. Čistá ztráta Orka se během prvních třech čtvrtletí loňského roku zvýšila na 142 milionů eur. Orco je ve ztrátě druhým rokem v řadě, přestože v roce 2012 zvýšilo tržby o 65 procent na 260 milionů eur.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
