"Jedná se o všech možný cestách, které dokážou zefektivnit kontrakt," řekl Ďuriš. Konkrétně jde o možné rozložení plateb, snížení počtu dodávaných tramvají, o spolupráci na třetích trzích a další možnosti. V každém případě podle něj půjde o kombinaci některých z těchto variant.
"Jsme například schopni komunikovat s dopravními podniky na východě a třeba i doporučit výrobek z Česka," přiblížil ředitel. Už dřív se diskutovalo o možnosti přeprodat Prahou objednané tramvaje do Ruska. Tuto variantu ale nechtěl Ďuriš komentovat. "Dokud nebudou mít jednání reálný výstup, nebudeme žádné dílčí informace uvádět. Jednání ale probíhají velmi intenzivně," doplnil.
Podle smlouvy z roku 2006 musí zadlužený podnik, který je největší městskou společností, odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity. Zaplatí za ně 19,2 miliardy korun. Závazek ale podnik ekonomicky tíží. Každý rok to totiž znamená investici přesahující tři miliardy korun. Nízkopodlažní tramvaje navíc od začátku vykazovaly technické problémy. Podnik reklamoval třeba vadné brzdy. Výpověď smlouvy s dodavatelem ale není možná. Podnik by za ni zaplatil pokutu v řádu miliard korun. Proto už delší dobu jedná o úpravě údajně nevýhodného kontraktu.
Dopravní podnik je podle počtu zaměstnanců největší městskou firmou v ČR. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
