Snížila se rovněž očekávaná cena energetického uhlí, která se domlouvá na celý rok. Pro 80 procent produkce byla stanovena průměrná prodejní cena 54 eur (1487 Kč) za tunu, což je ve srovnání s loňskou realizovanou cenou čtyřprocentní pokles. "Zbývajících 20 procent předpokládané produkce energetického uhlí bude prodáno za cenu stanovenou později během roku," doplnila NWR.
Společnost očekává, že letos vytěží a prodá devět až 9,5 milionu tun uhlí. Větší podíl by mělo mít s 55 až 60 procenty koksovatelné uhlí. Další podrobnosti k plánu těžby budou zveřejněny 13. února společně s hospodářskými výsledky společnosti za loňský rok, uvedla NWR.
Dnes firma ještě oznámila loňské objemy těžby a prodeje. NWR prodala 4,63 milionu tun koksovatelného uhlí s průměrnou cenou 98 eur za tunu a 5,079 milionu tun energetického uhlí, jehož cena byla průměrně 56 eur za tunu.
Společnost chce podrobit analýze svou kapitálovou strukturu. K úvahám o restrukturalizaci ji přiměl pokračující pokles cen uhlí na světových trzích, ukončení platnosti revolvingového úvěru 100 milionů eur, k němuž dojde 7. února a firma si nedohodla jeho pokračování, a probíhající revize odhadu nerostných zásob. NWR předpokládá, že vzhledem ke snižování cen uhlí se značně sníží zásoby, které je ekonomicky výhodné vytěžit. Právě kvůli tomu, že se těžba nevyplácí, NWR chce zavřít Důl Paskov na Frýdecko-Místecku. O případném angažmá státu ohledně OKD, které Důl Paskov patří, má být jasno do konce března. Jednou z možností je, že by OKD na své náklady těžbu prodloužilo do konce roku 2016 a stát by k 1. lednu 2017 Důl Paskov za korunu koupil.
Společnost NWR, která sídlí v Amsterodamu, patří téměř ze dvou třetin skupině BXR, v níž má zhruba poloviční podíl podnikatel Zdeněk Bakala. NWR je kotována na burze v Londýně, Praze a Varšavě.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
