Evropská komise krok německého výrobce luxusních vozů zkoumala několik měsíců. V červenci po předběžné analýze uvedla, že některé nové vozy značky Mercedes od Daimleru se kvůli zakázanému chladivu v klimatizačních systémech v Evropské unii nemohou prodávat ani registrovat.
"Zahajujeme postup vůči Německu," sdělil dnes podle Reuters Tajani.
Brusel právními kroky pohrozil i Británii, Belgii a Lucembursku, a to kvůli podezření, že se snažily pravidla týkající se chladicí směsi obejít.
Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů.
Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
