"Doufáme, že během pár dnů bude zprovozněn, nejpozději začátkem příštího týdne, ale možná to stihneme už v neděli," řekl ČTK Kočica.
Oprava trvala ŘSD necelé tři týdny. Požár poškodil technologie, tedy kabely v délce asi 100 metrů, kamery a požární kabel. Zničeny byly dopravní značky a také betonová vozovka, jejíž část rozpraskala a byla rozleptána a musela být vyměněna. Oprava vozovky vyšla na zhruba půl milionu. "Všechno je opraveno," řekl Milan Tůma, vedoucí střediska Rudná.
Podle ŘSD bylo štěstí, že hasiči zasáhli rychle a nedošlo k destrukci ostění tunelu nebo porušení betonu. V případě opravdu velkého požáru by se mohl tunel i zbortit. Podobným situacím, kdy v tunelu začal hořet kamion, se ale podle Tůmy předejít nedá. Musíme být připraveni například nacvičeným zásahem hasičů, uvedl.
O víkendu bude ŘSD dělat protipožární zkoušky, uzavřeny tak budou obě tunelové roury, systémy jsou totiž propojeny. Zkoušky mají ověřit bezpečnostní a požární zařízení a komunikační prvky. "Pokud dopadnou dobře, tak by se v neděli kolem poledne měly pustit všechny tunely," řekl Tůma.
Příčinou ohně byla v polovině ledna technická závada kamionu.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
