"Vláda by se měla soustředit na nejvíce problematické oblasti, abychom minimalizovaly škody a abychom co nejefektivněji dočerpali finanční prostředky. Povedeme rovněž diskuzi o jednotlivých programech," uvedl premiér.
Podle zprávy MMR z počátku ledna je Česko v čerpání peněz z EU ve výrazném skluzu. Na začátku loňského prosince zbývalo poslat do Bruselu k proplacení projekty za celkem 2,79 miliardy eur (podle tehdejšího kurzu 76,34 miliardy Kč), aby se splnil limit pro rok 2013. Česko muselo loni i kvůli doplácení za projekty z předchozích dvou až tří let vyčerpat minimálně 16,95 miliardy eur (464,34 miliardy korun).
Domácí příjemci dotací z evropských fondů v současném programovém období 2007 až 2013 získali k začátku loňského prosince 498 miliard korun. Jde o 61,6 procenta z celkové částky, kterou má Česko v těchto letech k dispozici. Od začátku loňského roku do konce listopadu tak na účtech úspěšných žadatelů o dotaci přibylo 85,5 miliardy korun.
Z celkové dosud vyplacené částky požádalo ministerstvo financí Evropskou komisi o zpětné proplacení 330,2 miliardy korun, tedy 40,8 procenta celkové částky. Právě tuto sumu považují úřady za skutečně vyčerpané dotace. V období 2007 až 2013 může Česko z Bruselu podle aktuálního kurzu získat přes 808 miliard korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
