Kvůli nadbytečnosti Metrostav loni propustil 170 zaměstnanců, což firma dala do souvislosti s nepříznivou situací na stavebním trhu. "Propouštění představuje pro firmu nepříjemné a krajní řešení v případě, kdy některým zaměstnancům nemůže zajistit práci," píše Metrostav s tím, že nejdřív se těmto zaměstnancům snaží zajistit práci v jiné firmě v rámci skupiny.
Firma ale loni přijímala i nové lidi, převážně z řad absolventů vysokých škol a smluvních žáků působících v Metrostavu v rámci dlouhodobé praxe. Vysokoškolských absolventů loni v evidenci přibylo 64, dalších 50 studentů je ve firmě na praxi. Pro kvalifikované dělnické profese Metrostav připravuje 77 smluvních středoškoláků.
Zájem o práci v Metrostavu byl loni obrovský. O zaměstnání se ucházely čtyři tisíce lidí. Celá skupina Metrostav přitom v polovině letošního ledna nabízela jen deset volných pozic, většinou právě absolventská místa či specializované dělnické profese.
Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu i přes jejich mírný pokles v předminulém roce na 20,83 miliardy korun. Společnost je od roku 1990 právním nástupcem národního podniku, který vznikl na začátku 70. let. Do skupiny Metrostavu patří například i stavební firma Subterra, kapitálově propojený je také se společností Zakládání staveb.
S problémy a propouštěním se však potýká celé české stavebnictví. Podle dnešních čísel Českého statistického úřadu klesl loni počet zaměstnanců v podnicích s 50 a více zaměstnanci meziročně o 8,1 procenta. Klesala i jejich mzda. Ve srovnání s předkrizovým rokem 2008 stavební výroba klesla loni o 25,1 procenta.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
