Zavedení slev za použití kolejí mělo pomoci udržet jednotlivé vozové přepravy na železnici a rovněž vylepšit hospodaření státního dopravce. Ten se kvůli ztrátám z přeprav jednotlivých vozových zásilek ocitl v hospodářských potížích.
Společnosti AWT vadilo, že ministerstvo nedodrželo roční ohlašovací povinnost a že zavedené slevy měly začít platit prakticky ihned. Podobný názor měl Drážní úřad, který v prvoinstančním rozhodnutí slevy zrušil. Toto rozhodnutí ale nyní zvrátilo ministerstvo dopravy, ke kterému se následně odvolal správce kolejí Správa železniční dopravní cesty.
Podle finančního ředitele ČD Cargo Petra Maye se přiznáním slev podmínky pro provoz jednotlivých zásilek nezhoršily, naopak pro všechny dopravce zlepšily. Vyjádření společnosti AWT ČTK shání.
Poskytnutím padesátiprocentní slevy se podle ministerstva dopravy podařilo na železnici udržet zhruba 25 milionů tun nákladu. Tento objem přeprav by se podle resortu přesunul na korby nákladních aut, kdyby ČD Cargo, které je prakticky výhradním dopravcem jednotlivých vozových zásilek, tento segment přeprav zrušilo.
Právě zrušení ztrátových jednotlivých zásilek byl způsob, který bývalé vedení Carga pro ozdravení společnosti prosazovalo. Proti tomu se ale postavili železniční odboráři, kteří se obávali, že by zrušení přeprav přineslo masové propouštění.
Loni v pololetí Cargo skončilo se ziskem 208 milionů korun, byly v něm ale započítány prodeje dlouhodobého majetku i právě nejisté slevy za použití dopravní cesty. V roce 2012 se nákladní dopravce propadl do ztráty dvou miliard korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
