Ďuriš požadavek vznese mimo jiné kvůli tomu, že jízdné se v Praze již dlouhou dobu nezvyšovalo. "Systém zdražovat řádově ročně o inflaci není technicky řešitelný, čili v určitých časových obdobích, řádově několika let, to potřeba je," uvedl. Jeho představa je prý v řádu deseti procent, přesné číslo není stanovené. "Pracujeme na tom," poznamenal.
Ďuriš si uvědomuje, že zdražení je citlivá věc, i s ohledem na blížící se volby. "Na druhou stranu to není jen o zdražení jízdného, ale i efektivitě tržeb za jízdné a přerozdělení tržeb," dodal s tím, že podnik část tržeb odvádí smluvním soukromým dopravcům. Nárůst odvodu se podle něj za posledních šest let zvýšil o čtvrt miliardy.
Dopravní podnik loni podle Ďuriše hospodařil se ztrátou zhruba půl miliardy korun, tedy na úrovni plánu. To je více, než v listopadu zveřejněný prodělek 360 milionů korun. Do výsledku se podle Ďuriše promítla především odložená daň. Letos očekává zisk půl miliardy korun.
V roce 2012 DPP skončil s finančním ztrátou 116 milionů korun. Na dotacích získal 10,6 miliardy korun a z jízdného 4,3 miliardy. Z nákladů největší část představovaly energie a služby 7,1 miliardy korun a osobní náklady 5,7 miliardy korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
