Nápad transakční daně vybírané z téměř každého finančního kontraktu nepodpořily zdaleka všechny země eura. Státy jako Británie, Irsko, Nizozemsko nebo Švédsko se proti ní postavily kvůli tomu, že taková daň povzbudí banky a finanční společnosti k přemístění aktivit z Evropy. Jejich argumentaci podpořilo to, že Spojené státy takovou daň odmítly. Plán daně navíc v září odmítlo zářijové společné prohlášení právníků ze zemí EU, podle nichž takový krok odporuje smlouvám o EU.
Změna plánu počítá s výrazným omezením rozsahu daně proti původní představě. Ta předpokládala, že nová daň přinese do rozpočtů zemi, které ji zavedou, celkem 35 miliard eur (958 miliard Kč) ročně navíc.
První ohlasy na plán omezení daně získá Berlín a Paříž na dnešním zasedání ministrů financí eurozóny v Bruselu. "Doufá, že v tom uděláme krok vpřed," řekl Reuters německý ministr financí Wolfgang Schäuble po příjezdu na schůzku. Podle jednoho diplomata se ministři 11 účastnických zemí sejdou v Bruselu zvlášť v úterý ráno.
Daň oficiálně navrhla Evropská komise před rokem pro 11 zemí, které s tím souhlasily. Ostatní státy EU včetně Česka se zapojit odmítly. Původně měla mít sazbu 0,1 procenta u obchodů s akciemi a dluhopisy a 0,01 procenta pro finanční deriváty, jako jsou termínové a opční kontrakty.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
