S vlastníkem autorských práv, firmou eMoneyServices (EMS), musí Praha vyjednat prodloužení v dubnu končící smlouvy, za kterou je trestně stíhaná část pražské rady. Pokud se obě strany nedohodnou, hrozí kolaps a projekt za více než miliardu skončí. Radní Vašíček už minulý týden v rozhovoru s ČTK řekl, že v řádu několika měsíců by se tak Pražané museli vrátit k používání papírových kuponů.
Rozhodující bude výsledek jednání o podobě další spolupráce. Ve hře je možnost, že Praha od EMS odkoupí veškerá práva k systému opencard. Pokud ale jednání selžou, je jedinou cestou vzdát se opencard a v otevřené soutěži vysoutěžit celý nový systém. Příprava, soutěž a nasazení nového systému ovšem potrvá až dva roky. Do té doby musí provoz zajistit EMS - pokud by tak neučinila, karty skončí a milion cestujících si bude muset vyzvednout papírové kupony.
Veškeré kroky a vyjednávání by měly být zastřešeny pod městskou společností, která ponese název Operátor. Rada si od ní slibuje sjednocení a zjednodušení dosud roztříštěného provozu, správy a rozvoje projektu. Založení společnosti je navíc podmínkou pro vstup potencionálních partnerů. Zájem projevily banky a platební instituce. Vrcholným orgánem firmy bude valná hromada, tedy rada města. Orgány v podobě dozorčí rady a představenstva budou mít po třech členech se čtyřletým funkčním obdobím.
Karta opencard už vyšla Prahu přes 1,2 miliardy korun. Slouží hlavně jako tramvajenka, zároveň je možné s ní platit parkování nebo získat slevy, třeba při vstupu do zoologické zahrady. Problematický projekt pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma (ODS). Je ale kvůli němu stíhána část nynější i minulé rady včetně primátora Tomáše Hudečka (TOP 09).



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
