Hodnota Applu za poslední rok stoupla o pětinu a Samsungu o 34 procent. Z první desítky letos vypadl výrobce nápojů Coca-Cola. Hodnota značky se snížila o jedno procento a skončila na 12 pozici. Jedinou značkou v první desítce, která není ze skupiny technologických, telekomunikačních a internetových firem, je maloobchodní Walmart. I tato značka je však ohrožena, protože klesla z loňské páté na devátou pozici.
Seznamu 500 nejhodnotnější značek dominují firmy ze Spojených států. Ty zde mají 185 značek a v první desítce dokonce devět značek. Druhá příčka patří Japonsku. Za ním následují Německo, Francie a Británie. Čína, která je druhou největší ekonomikou světa, obsadila šestou pozici.
Nejhodnotnějšími značkami v žebříčku jsou letos banky, které jsou zde i nejpočetněji zastoupeny. Celková hodnota značek 71 bank činí 633 miliard USD. Následují technologické firmy s hodnotou 616 miliard USD a 44 značkami. Telekomunikační firmy zde mají 47 značek o celkové hodnotě 500 miliard USD.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám. V žebříčku nejhodnotnějších značek skončila značka Ferrari až na 350. pozici.
Nejhodnotnější značky světa: Pořadí (v závorce umístění v loni) Značka Hodnota (v miliardách USD) 1. (1.) Apple 104,68 2.(2.) Samsung 78,75 3. (3.) Google 68,62 4. (4.) Microsoft 62,78 5. (10.) Verizon 53,47 6. (7.) GE 52,53 7. (11.) AT&T 45,41 8. (8.) Amazon.com 45,15 9. (5.) Walmart 44,78 10. (6.) IBM 41,51
Zdroj: brandirectory.com



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
