Rozpočtový úřad odhadl, že plánované zvýšení minimální mzdy posílí příjmy více než 16,5 milionu lidí. Nad hranici chudoby by se tím dostalo 900.000 lidí. O plánu na postupné zvyšování minimální mzdy se nyní připravuje jednat americký Senát.
Pro Obamu a jeho demokraty je verdikt nezávislého úřadu další studenou sprchou z nečekaného směru. Nedávno úřad odhadl, že Obamova reforma zdravotnictví povede během deseti let kvůli snížení motivace k práci k úbytku počtu pracovních sil v USA o 2,5 milionu.
Obama s plánem na zvýšená minimální mzdy vystoupil v lednu ve výročním projevu o stavu unie. Na základě studie svého šéfa ekonomických poradců Alana Kruegera, kterou ale řada ekonomů ostře kritizovala, Obama tvrdil, že zvýšení minimální mzdy nepovede k zániku pracovních míst. Většina standardních studií na toto téma přitom zjišťuje negativní vliv takového kroku na trh práce.
Zásah v podobě vynuceného zvýšení mezd, který má pomoci chudým, podle empirických studií zvyšuje nezaměstnanost zejména mezi mladými a nekvalifikovanými. Zdražení práce totiž sníží poptávku zaměstnavatelů po ní a vyřadí z trhu ty, jejichž práce nemá hodnotu minimální mzdy. Ti, kteří zvyšování minimální mzdy hájí, upozorňují, že musí jít o malé a postupné kroky.
Rozpočtový úřad ve studii z roku 2007 o minulém zvýšení minimální mzdy zjistil, že mnohem úspornějším prostředkem ke zlepšení životní úrovně chudých rodin než minimální mzda by bylo zvýšení mzdové subvence v podobě federálního daňového kreditu k vydělanému příjmu. Zatímco tehdejší zvýšení minimální mzdy stálo 11 miliard dolarů, z čehož 1,6 miliardy USD dostaly chudé rodiny, zvýšení tohoto daňového kreditu by stálo jen 2,4 miliardy dolarů a nejchudší by z něj získali 1,4 miliardy USD, připomněl studii list Washington Post.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
