Fed v lednu rozhodl, že bude pokračovat v mírném omezování nákupů dluhopisů a od února je sníží o dalších deset miliard dolarů na 65 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) měsíčně. Dvoudenní zasedání, které naposledy řídil končící guvernér Ben Bernanke, tak navázalo na prosincové rozhodnutí, jímž se tato stimulace zmírnila poprvé.
Fed rovněž obnovil slib, že krátkodobé úroky zůstanou blízko nuly ještě dlouho poté, co míra nezaměstnanosti klesne k vytyčenému cíli 6,5 procenta. Podle zápisu se ale účastníci zasedání neshodli na tom, jak by měl toto numerické vodítko upravit. Jeho modifikace je nutná, protože minulý měsíc míra nezaměstnanosti klesla na nové pětileté minimum 6,7 procenta, i když hlavně proto, že z kategorie pracovní síly odešel velký počet lidí.
Na zasedání se diskutovalo o tom, že by se do klíčového vyjádření měla zahrnout zmínka o finanční stabilitě. "Několik účastníků navrhlo, aby se v seznamu faktorů, které povedou rozhodování o sazbě na federální fondy (oficiální mezibankovní sazbě) poté, co bude překročen práh míry nezaměstnanosti, výslovně zmínila rizika pro finanční stabilitu," uvádí se v zápise Fedu.
Fed za Bernankeho podporoval ekonomiku, která v letech 2007-2009 zažila nejhlubší poválečnou recesi, nejprve snížením svých krátkodobých sazeb téměř na nulu a opakovaně potvrzovaným příslibem, že úroky zůstanou minimální ještě dlouho do budoucna. Od roku 2009 navíc Fed dodává do systému prostřednictvím nákupů různých dluhopisů masivní objemy nových peněz a třemi koly těchto nákupů zvýšil svou rozvahu o tři biliony na čtyři biliony dolarů.
Lednové zasedání bylo od června 2011 první, které rozhodlo o výsledku jednomyslně. Někteří konzervativnější guvernéři se v minulých více než dvou letech vyslovovali proti tomu, aby Fed razantně používal nestandardní metody v podobě nákupů dluhopisů ještě dlouho po oživení ekonomiky z recese, a varovali před riziky vzniku nových nebezpečných investičních bublin.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
