Termíny by se podle informací ČTK měly posunout o několik měsíců až půl roku. I podle nově navrhovaných termínů by se měla samotná soutěž stihnout do konce roku 2016, kdy končí smlouva se současným poskytovatelem - společností Kapsch.
"Původní návrh zpracovat zadávací dokumentaci na projektového manažera do konce února je nereálný," uvedl Feranec. Materiál s novými termíny má v příštím týdnu předložit ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) premiérovi Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD).
Podle nového harmonogramu by chtělo ministerstvo dopravy vypsat výběrové řízení na projektového manažera, který by měl úřadu s vypsáním zakázky asistovat, do konce dubna. Vítěz soutěže by měl být známý v srpnu, nebo v září. Základní parametry tendru na desetileté pokračování vybírání mýtného od kamionů by pak měl tento manažer zpracovat do konce letošního roku. To proti harmonogramu bývalého vedení úřadu představuje půlroční zpoždění, vyplývá ze zjištění ČTK.
Ještě v průběhu tohoto týdne by ale podle ministerstva měla být známá podoba řídícího výboru, který bude přípravy na tendr dozorovat. Základní podobu jeho složení, respektive které konkrétní resorty budou své nominanty do výboru navrhovat, představí ministerstvo na středečním zasedání kabinetu.
Jakým způsobem se bude mýtné v Česku po roce 2016 vybírat, zatím není zcela jasné. Předchozí kabinet na konci loňského roku schválil rozšíření poplatků na všechny silnice prvních tříd. Současný ministr se ale obává, že výběr na řadě méně vytížených úsecích by mohl být ztrátový a uvedl, že rozhodnutí předchozího kabinetu ještě přehodnotí. Zároveň řekl, že do budoucna zvažuje výkonové zpoplatnění užitkových vozidel nebo posílení pozice Ředitelství silnic a dálnic v budoucím mýtném systému.
Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. Loni systém vybral zhruba 8,55 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 50 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům mezi 18 a 20 procenty.