Zprovoznění tunelu závisí také na výsledku arbitráže, kterou vede Praha se stavební firmou Metrostav. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) tvrdí, že soudní jednání spěje k co nejrychlejšímu otevření Blanky. Už dřív řekl, že by dopravní stavba, která bude stát více než 36 miliard Kč, měla řidičům sloužit v srpnu. Tento termín ale Metrostav zpochybnil.
Zatím také není jasné, kdy bude hotový dispečink, bez něhož se provoz v Blance nerozjede. Podle provizorního plánu bude Blanka řízena z nynějších dopravních středisek na Bojišti a Strahově, které dohlíží na provoz pražských silnic, městské hromadné dopravy i tunelů. Pražští radní a poté i zastupitelé musí ale předtím schválit zakázku za zhruba 100 milionů, na základě které teprve dodavatel do dispečinků nainstaluje technologie pro řízení Blanky a zajistí napojení na ostatní provoz v metropoli.
Tendr má získat ČKD Praha DIZ, a to v jednacím řízení bez uveřejnění, v němž je osloven jen jeden dodavatel. To je sice podle vedení Prahy i firem legitimní způsob zadávání zakázek, někteří pražští radní ale za obdobný postup při výběru dodavatele čelí v kauze opencard trestnímu stíhání. A nynější vedení města se kvůli možnému střetu se zákonem užšího výběru obává. I proto zřejmě výběr dodavatele odkládá.
Podle Nouzy zařízení dispečinků včetně potřebných zkoušek potrvá šest měsíců. Některé zdroje ČTK mluví až o osmi měsících. Zastupitelé přitom budou zakázku schvalovat nejdříve v březnu. Vyjádření ČKD Praha DIZ se nepodařilo sehnat.
Někdejší vedení Prahy původně plánovalo vybudování řídicího centra u mimoúrovňové křižovatky Malovanka. Na ústím Strahovského tunelu měl být centralizován nejenom veškerý provoz na komunikacích v metropoli, ale sídlo tu měla mít i záchranná služba, hasiči, technická správa komunikací a další. Projekt měl stát přes miliardu korun. Pozdější politická reprezentace ale zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. V roce 2012 sice Praha vypsala soutěž, nikdy ji ale neukončila.
Podle bývalého primátora a nyní opozičního zastupitele Bohuslava Svobody (ODS) bylo už před rokem jasné, že město nestihne v termínu Malovanku postavit, i kvůli finanční náročnosti. "Proto jsme řešili alternativní umístění dopravního velína. Nechápu, že několik měsíců před plánovaným otevření tunelu město stále nezačalo provizorní řízení provozu technicky vybavovat," řekl na dotaz ČTK. "Je otázkou, zda se vůbec stihne tunel zprovoznit i díky časovému skluzu v přípravě řízení dopravy," dodal.
Městem plánovaný termín dokončení Blanky zpochybňuje i Metrostav, podle které obnovení loni v prosinci zastavených prací potrvá řadu měsíců. Zprovoznění klíčové dopravní stavby, která se proti původním předpokladům prodražila o několik miliard, Praha odložila už několikrát.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
