"Jsme přesvědčeni, že automobilové jaro, které tradičně začíná na ženevské přehlídce, bude mnohem silnější a mnohem živější než loni touto dobou. Vyhlídky se výrazně zlepšily," poznamenal podle agentury Reuters Wissmann.
Největší evropský automobilový trh tak pokračoval v únoru v zotavování, které po dvouletém propadu začalo ke konci minulého roku. V případě přetrvání příznivé ekonomické situace západoevropský automobilový trh podle předpovědi VDA letos vzroste o dvě procenta na 11,7 milionu vozů.
Německý automobilový trh za celý loňský rok klesl o 4,2 procenta na 2,95 milionu aut, a poprvé od roku 2010 tak sestoupil pod hranici tří milionů. Pokles zaznamenal i v roce 2012 a jeho propad odrážel slabost celého evropského trhu, zasaženého další recesí a dopady dluhové krize.
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 5,5 procenta na 935.640 vozů a rostl již pět měsíců za sebou. Loni se prodej aut v EU snížil o 1,7 procenta, zaznamenal už šestý rok poklesu za sebou a dostal se na nejnižší úroveň od roku 1995. V letošním roce by měl prodej podle lednové prognózy Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) stoupnout o dvě procenta.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
