"Aktuální politická situace dalšímu rozvoji tzv. 2. pilíře není nakloněna. Pro Raiffeisen penzijní společnost jako nový subjekt na trhu je tato situace ještě nepříznivější a významně nám komplikuje možnosti dlouhodobé efektivní správy a zhodnocování Vašich finančních prostředků," píše společnost klientům.
S koncem penzijní reformy a spořením v tzv. druhém pilíři počítá koaliční smlouva nynější vlády. Podle plánů by se měl druhý pilíř sloučit se třetím. Do druhého pilíře je možné od ledna 2013 přesměrovat tři procentní body z odvodů na sociální pojištění a přidat dva body ze svého příjmu. Raiffeisen penzijní společnost začala nabízet služby právě se startem reformy.
Ve druhém pilíři spořilo na penzi ke konci prosince, tedy za rok fungování systému, necelých 82.000 lidí. Penzijní společnosti původně očekávaly, že do druhého pilíře vstoupí za první půlrok asi půl milionu lidí.
Změny postihly i třetí pilíř důchodového systému. V něm je od ledna 2013 možné uzavírat pouze smlouvy o doplňkovém penzijním spoření. Dobrovolné penzijní spoření ve třetím pilíři je přitom ve srovnání s předchozím penzijním připojištěním jiné především v nutnosti výběru investiční strategie a v neexistenci výsluhové penze. Nové fondy už také neručí za to, aby případný prodělek nesnížil úspory klienta, a nebudou ani vyplácet polovinu naspořených peněz po 15 letech. Naopak nabízí možné vyšší zhodnocení.
Po prvním roce fungování bylo na konci roku 2013 v takzvaných účastnických fondech třetího pilíře penzijního systému 91.000 lidí. V původních penzijních fondech, které jsou označovány jako transformované a k začátku loňského roku již byly pro vstup uzavřené, počet klientů postupně klesá. Koncem roku 2013 v nich bylo 4,87 milionu účastníků penzijního připojištění. Občané se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994.
Druhého pilíře penzijního systému se nyní účastní šest penzijních společností. Například ING penzijní fond se odmítl druhého pilíře účastnit od jeho počátku.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
