Očekávání rekordní produkce nahrávají chystané nové modely v kolínské TPCA a také ve Škodě Auto. "Poptávka v Evropě se navíc zřejmě odrazila ode dna a za celý letošní rok se očekává růst o jedno až dvě procenta," uvedl Jahn.
Negativní vliv na tuzemskou produkci by mohla mít kritická situace na Ukrajině. Stabilizace v regionu je přitom podle Jahna otázkou několika let. Na prodeje koncernu VW kam patří i Škoda v Rusku pak nepříznivě působí znehodnocení ruského rublu.
Tuzemský automobilový průmysl si podle Jahna udržuje stabilní zaměstnanost v dělnických profesích, počet pracovníků ve výzkumu a vývoji se zvýšil o desetinu. Kvůli rozjezdu výroby nové generace modelů nabrala kolínská TPCA od podzimu 650 pracovníků, u dalších automobilek ale Jahn růst neočekává.
Výroba osobních aut v Česku loni klesla o 3,9 procenta na 1,128 milionu vozů, byla tak třetí nejvyšší v historii. Za poklesem stál zejména snížený zájem o dobíhající generaci mini vozů z Kolína, i postupný náběh nových modelů, zejména Octavie, ve Škodě Auto.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
