Produktivita v posledním kvartále vzrostla o 1,8 procenta po vzestupu o 3,5 procenta v předešlém čtvrtletí. Původní odhad z minulého měsíce ukázal růst o 3,2 procenta a ekonomové oslovení agenturou Reuters čekali snížení růstu na 2,5 procenta. V meziročním srovnání se produktivita zvýšila o 1,3 procenta namísto původně odhadnutých 1,7 procenta.
Tempo růstu největší světové ekonomiky v loňském čtvrtém čtvrtletí zpomalilo na 2,4 procenta z úrovně 4,1 procenta v předchozích třech měsících, uvedly vládní statistiky minulý týden. Původní odhad udával růst o 3,2 procenta.
Jednotkové pracovní náklady, které měří náklady práce na danou jednotku produkce a ukazují na mzdové tlaky, klesly ve čtvrtém čtvrtletí o 0,1 procenta po poklesu o 2,1 procenta ve třetím čtvrtletí. Za celý rok se zvýšily o 1,1 procenta, což byl jejich nejslabší růst od roku 2010.
Analytici podle agentury AP čekají, že v letošním roce produktivita po třech slabých letech podstatně zrychlí růst. Přispět by k tomu mělo posílení celé ekonomiky, která by měla zrychlit růst ke třem procentům po loňském zvýšení o 1,9 procenta.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
