Tržby Kauflandu se blíží 50 mld. Kč,zisk ale firmě klesl o 29 pct

09.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. března (ČTK) - Obchodnímu řetězci Kaufland v ČR ve finančním roce 2012/2013 vzrostly tržby o šest procent na 48,2 miliardy korun. Jde o nejvyšší tržby, jakých jednotlivý obchodní řetězec v ČR dosud dosáhl. Zisk společnosti klesl o 29 procent na 1,57 miliardy korun.

Diskontu Lidl, který patří také do německé maloobchodní skupiny Schwarz, vzrostly tržby ve stejném účetním období o pět procent na 24,7 miliardy korun. Firma zvýšila zisk z 1,19 na 1,52 miliardy korun. Vyplývá to z účetních závěrek společností.

Obrat Kauflandu dosáhl zatím nejvyšších hodnot na českém maloobchodním trhu. "Podle údajů, které máme k dispozici, se jedná o rekordní tržby jednotlivého maloobchodního řetězce," řekl ČTK šéfredaktor časopisu Zboží&Prodej Petr Hříbal, který sestavuje žebříček největších řetězců v ČR.

"Myslím, že ti největší rostou na úkor těch ostatních. I proto, že z pozice největších mají větší vyjednávací sílu, a mohou tak od dodavatelů dostat nižší ceny. Následně díky akčním nabídkám rostou objemy jejich tržeb," dodal Hříbal.

Kaufland je jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. V účetním období končícím v únoru 2013 provozoval 107 obchodů, otevřel čtyři nové. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 640 na 9801.

Společnosti Ahold, která v ČR provozuje supermarkety a hypermarkety Albert, v roce 2012 vzrostl zisk z 5,7 na 156 milionů korun. Tržby se téměř meziročně nezměnily a dosáhly 40,68 miliardy korun. Ahold v roce 2012 provozoval 226 supermarketů a 56 hypermarketů Albert. Počet zaměstnanců byl 10.104. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

"V rámci naší strategie se dlouhodobě zaměřujeme na využívání rychlých změn v chování zákazníků, nákupních trendů a vytváření příležitostí pro další rozvoj. Zaměřujeme se také na zlepšování své konkurenční pozice prostřednictvím snižování nákladů a celkovým zjednodušením svých procesů," uvedla k výsledkům mluvčí Aholdu Judita Urbánková.

Žebříček největších obchodníků v ČR vede Kaufland následovaný společnostmi Tesco Stores a Ahold CR. Vyplývá to z posledního přehledu vývoje obchodu v ČR společnosti Incoma GfK a časopisu Zboží&Prodej. Na dalších místech jsou Makro, Penny Market, Globus, Lidl a Billa. Do TOP 10 patří i SPAR ČOS a Geco. Pořadí v žebříčku je ale jen orientační, protože finanční roky řetězců v žebříčku se liší.

Podle výsledků studie Shopping monitor 2014 společnosti Incoma GfK nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl. Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí.

mdk rot

Autor článku

(ext)  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK