"Všeobecně se dotkl pokles prodeje květin a okrasného materiálu všech skupin, ať už se jednalo o výrobce, velkoobchody či maloobchody," řekl Horák. Na poklesu produkce květin se výrazně podílelo nepříznivé počasí, především dlouhá zima a nedostatek slunečního svitu na jaře. Pěstitelům uškodily i červnové povodně.
Dovozy květin do země loni dosáhly 2,5 miliardy korun, o tři procenta nižší částku než o rok dříve. Celkově lidé v Česku v roce 2013 v obchodech nakoupili květiny za 8,5 miliardy korun včetně DPH, meziročně zhruba o 12 procent méně. Na poklesu se podílela také marže prodejců, která se snížila o 13 procent na 2,6 miliardy korun.
České květinářství na začátku 90. let minulého století téměř zlikvidovalo otevření trhu a levné dovozy. Velká zahradnictví krachovala a drobní producenti květin se tímto oborem již neuživili.
Díky rostoucí poptávce po květinách, ale také zásluhou dotací z Programu rozvoje venkova na obnovu skleníků a fóliovníků, se podařilo oboru doslova vstát z popela. Na rozdíl od některých jiných zemědělských odvětví vykazuje česká květinářská produkce od druhé poloviny 90.let růst.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
