Právní předpis na unijní úrovni stanovuje minimální četnost technických kontrol u osobních aut, který je u nového vozu po čtyřech letech a poté již ve dvouletém intervalu. Eurokomisař pro dopravu Siim Kallas přitom zamýšlel v případě nových aut s první kontrolou po čtyřech letech, poté po dvou letech a následně již každoročně. Proti tomu se ale postavili nejen europoslanci, ale i ministři dopravy v členských zemích.
Členské státy mohou podmínky technických kontrol nehledě na celounijní opatření zpřísnit. V České republice jsou řidiči povinni absolvovat první prohlídku do čtyř let od koupě nového vozu, na další je pak stanovena dvouletá lhůta.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
