Pokuta je výsledkem civilní žaloby, kterou na Tourreho podala v roce 2010 americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC). Komise tím poprvé vyhrála u soudu nad jednotlivcem žalovaným za kontroverzní praktiky z doby vedoucí k hypoteční a finanční krizi let 2007-2009.
Tourre musí zaplatit 650.000 dolarů pokuty. Dalších 175.463 dolarů plus úroky, které má odevzdat, je podle soudu částí jeho bonusu, získanou za napadenou transakci. SEC podle agentury Reuters navrhovala, aby Tourre zaplatil 1,15 milionu dolarů.
SEC původně podala žalobu na Tourreho i na celou banku Goldman Sachs. Ta se ale rozhodla, že se soudu vyhne a zaplatí tehdy rekordní pokutu 550 milionů dolarů (asi 11 miliard Kč) za urovnání sporu. Banka sice připustila, že materiály pro klienty neobsahovaly některé důležité informace, odmítla však uznat jakoukoli vinu.
Tourre získával protihráče pro investora Johna Paulsona, který v roce 2006 začal sázet na propad trhu podstandardních hypoték v době, kdy téměř všichni ostatní sázeli na jeho další vzestup. Paulsonův hedgeový fond Paulson & Co. se obrátil na Goldman Sachs, aby mu pomohla s organizací jeho sázky proti hypotékám. Vznikl tím cenný papír nazvaný Abacus, pro který vybíral podkladová aktiva sám Paulson.
SEC obvinila Tourreho, že v informačních materiálech pro investory do Abacusu nebyla zmínka o Paulsonově roli ve vybírání konkrétních hypoték. Tourre tím prý oklamal investory, aby mohl tyto papíry snáze prodat.
Po nástupu hypoteční krize v roce 2007 se ceny hypotečních dluhopisů prudce propadly a investoři, mimo jiné německá banka IKB nebo nizozemská ABN AMRO, utrpěli z investice do Abacusu ztrátu kolem jedné miliardy dolarů. Paulson naopak miliardu dolarů získal.
Ekonomové podotýkají, že kdyby tehdy bylo lidí Paulsonova typu víc, nenafoukla by se bublina nereálně vysokých cen nemovitostí tak extrémně a následný propad by nebyl tak ničivý.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
