"Touto emisí jsme průkopníky a přispíváme k otevření čínského kapitálového trhu pro zahraniční emitenty," sdělil finanční ředitel Daimleru Bodo Uebber. Podle automobilky byla poptávka po dluhopisech vysoká. Roční výnos dluhopisů je 5,2 procenta.
Daimler v současnosti investuje do modernizace svých podniků v Číně, aby tam mohl začít vyrábět nový sedan Mercedes třídy C pro čínské zákazníky. Čína je druhou největší ekonomikou světa a největším automobilovým trhem na světě.
Prodej dluhopisů Daimleru přichází týden poté, co čínský výrobce solárního vybavení Chaori Solar promeškal splátku úroků a stal se první čínskou firmou, která přestala splácet dluhopisy v domácí měně.
Daimler zřejmě použije zisk z prodeje na rozvoj svých čínských aktivit. Další zahraniční emitenti by však mohli získat i povolení k přesunu financí získaných v Číně do dalších lokací. Peking slíbil, že v rámci širší reformy zmírní restrikce pro tok investic do Číny, ale také opačným směrem.
Dluhopisům, které slouží k financování čínských soukromých podniků, se říká panda dluhopisy. Jedinými zahraničními podniky, které mohly tyto dluhopisy dosud vydávat, byly státem podporované finanční instituce, včetně Asijské rozvojové banky, Japonské banky pro mezinárodní spolupráci a IFC, což je divize Světové banky pro investice do soukromého sektoru.
Čínské a zahraniční firmy v posledních letech vydávaly dluhopisy v jüanech v Hongkongu, kterým se říká dim sum. Na rozdíl od domácích dluhopisů nemusí emisi dim sum schvalovat čínské regulační úřady, upozornila agentura Reuters.
Dluhopisy zahraničních firem jsou důležité pro rozvoj kapitálového trhu v Číně. Trh s podnikovými dluhopisy v Číně se v posledních letech prudce rozvinul. Podle odhadů ratingové agentury Standard & Poor's má dluhopisový trh v Číně letos vzrůst až na 13,8 bilionu dolarů. Čína tak podle agentury DPA překoná Spojené státy.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
