Kontrakt uzavřela Škoda se španělskou firmou Iberdrola, která je hlavním dodavatelem stavby elektrárny. "Škoda Power dodá parní turbínu Škoda 116 MW včetně dalšího zařízení strojovny, tedy generátoru, kondenzátoru, ohříváků a technické pomoci při montáži," uvedla firma. Uvedení elektrárny do provozu je plánováno na konec roku 2016.
Elektrárna Lichterfelde provozuje od roku 1972 parní turbíny o celkovém výkonu 432 megawattů, určené pro výrobu tepla. Nová část elektrárny bude mít celkový elektrický výkon 300 MW včetně 116 megawattů z parní turbíny Škoda. Nově instalovaný tepelný výkon bude 230 megawattů. Vlastníkem a provozovatelem energetického zdroje je firma Vattenfall.
Dodávka pro Lichterfelde je od roku 2006 pátým projektem plzeňských strojíren v Německu. V předchozích letech na tento trh dodala parní turbíny pro spalovnu biomasy Emlichheim (23 MW) a pro spalovny komunálního odpadu EVI Europark (60 MW) a Hoechst (86 MW) a také průmyslovou turbínu 45 MW pro papírnu Stendal.
Doosan Škoda Power předloni utržil 8,1 miliardy Kč. Podnik s 1300 pracovníky, který koupil jihokorejský Doosan před čtyřmi lety, je jedním z pěti hlavních světových výrobců turbín. Do roku 2017 se chce dostat na 15 miliard korun ročních tržeb.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
