Dále měli být výstražným světlem vybaveny vozy inspektorů Drážní inspekce a Úřadu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Materiál s novelou příslušného nařízení vlády poslal exministr k projednání do meziresortního řízení krátce před svým odchodem z úřadu v polovině ledna.
"Současné vedení aktivitu exministra Žáka ohledně rozšíření uživatelů modrých majáčků nesdílí," uvedl Novák s tím, že práce na novele příslušného nařízení vlády byly zastaveny. Původně ministerstvo dopravy zdůvodňovalo změnu tím, že plnění úkolů šéfů tajných služeb souvisí s bezpečností České republiky a jejich vyřešení nesnese odkladu.
Modrý výstražný maják nyní mohou používat zejména vozidla státní a obecní policie, zdravotnické záchranné služby, hasičů, celní správy a horské služby. Stanovený počet vozidel vybavených majáky mohou rovněž používat dopravní podniky ve velkých městech a velitelé ozbrojených sil Armády ČR. Z ústavních činitelů jde o prezidenta republiky, předsedy obou komor Parlamentu a členů vlády.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
