"Dokud se zařízení s netěsností nerozebere, je těžké odhadnout přesněji čas náběhu (bloku)," řekl mluvčí ČTK. Netěsnost energetici zjistili při povinných zkouškách zařízení spojených s nabíháním odstaveného bloku do provozu. "Z toho důvodu byly přerušeny práce náběhu třetího bloku. Systém čištění vody a s ním celý třetí blok musí být vychlazen, aby netěsnost výměníku mohla být opravena," uvedl Spilka.
V Dukovanech je nyní první letošní odstávka výrobního bloku. Začala 22. února. Energetici v reaktoru vyměnili za čerstvé pětinu jaderného paliva, prováděli také údržbu a některá technická zlepšení zařízení.
Každý ze čtyř dukovanských bloků se zastaví jednou ročně kvůli výměně části jaderného paliva v reaktoru a kontrolám. Navíc se teď provádějí i některé akce zaměřené na modernizaci a zvýšení bezpečnosti elektrárny. Dukovany pokrývají pětinu tuzemské spotřeby elektrického proudu. Vloni dodaly do sítě rekordních 15,68 terawatthodin (TWh) elektřiny.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
