Odboráři rozhodnutí jít před zprostředkovatele oznámili na svých internetových stránkách www.odboryhmmc.cz. Se zaměstnavatelem se na platech nedohodli ani po 12 jednacích kolech.
Předseda odborové organizace Kovo v Hyundaii Radek Kuchař ČTK řekl, že rozhodnutí vedení firmy je důsledkem toho, že odbory společnost dotlačily k tomu, aby mzdy zvedla. Na začátku jednání podle něj firma nabízela zvýšení jen o 1,4 procenta. "Jejich poslední nabídka z dnešního dne byla tři procenta," řekl Kuchař. Odborová organizace Kovo navrhovala plošné navýšení základních mezd o 1000 korun.
Vaněk uvedl, že ke zvýšení mezd v průměru nejméně o 3,2 procenta se firma rozhodla "vzhledem k naprosto nekonstruktivním postoji odborů, založeném na nerealistických představách o mzdových nárůstech". Opatření je podle něj jednostranné a nebude mít vliv na výsledky jednání před zprostředkovatelem.
"Pokud budou sjednané mzdové podmínky vyšší než 3,2 procenta, bude zaměstnancům zvýšení přidáno dalším dodatkem k pracovní smlouvě, pokud by byl nárůst nižší než 3,2 procenta, nebude zaměstnancům, kteří aktuální dodatek podepíší do konce měsíce března, mzda snížena, ale bude jim nárůst o 3,2 procenta ponechán," uvedl mluvčí.
Průměrný hrubý měsíční příjem ve slezské automobilce činil loni 30.094 korun, přičemž v dělnických profesích to bylo průměrně 27.700 korun. Loni mzdy zaměstnancům vzrostly průměrně o tři procenta. Průměrná mzda v celém Moravskoslezském kraji loni činila 23.212 korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
