VGP loni uzavřela nájemní smlouvy za 10,4 milionu eur (285 milionů korun), což je meziročně o 106,5 procenta více. Míra obsazenosti nemovitostí skupiny na konci roku 2013 mírně klesla na 96,9 procenta z předchozích 94,9 procenta. Skupina loni koupila 958 tisíc metrů čtverečních nových pozemků pro developerskou činnost, z nichž 803 tisíc metrů čtverečních leží v Německu.
V ČR získala VGP 45 tisíc metrů čtverečních nových ploch. "V České republice jsme v průběhu roku zaznamenali výrazný nárůst poptávky po pronajímatelných plochách, a to ve všech námi zastoupených regionech. Míra obsazenosti v Čechách dosahuje téměř sta procent. I přes přetrvávající krizi jsme jako jedni z mála investovali do rozvoje nových lokalit, například v Brně - Rajhradě, Plzni či Přestanově," prohlásil generální ředitel VGP Jan Van Geet s tím, že Česká republika i nadále zůstává prioritní lokalitou v dalším vývoji celé skupiny.
Loni VGP dokončila celkem šest nových projektů, z toho pět v ČR. Na konci loňského roku měla skupina ve výstavbě 11 projektů o rozloze 152.514 metrů čtverečních, a další tři projekty s celkovou plochou 32.210 metrů čtverečních začal developer stavět v prvním čtvrtletí letošního roku.
Loni společnost vydala dva dluhopisy, čtyřletý v objemu 75 milionů eur a pětiletý se stejným objemem. Kvůli tomu se finanční dluh společnosti výrazně zvýšil ze 16,2 milionu eur k 31. prosinci 2012 na 170,6 milionu eur k 31. prosinci 2013. Podílel se na tom i nárůst bankovního dluhu.
Skupina VGP, která projektuje, staví a pronajímá logistické areály a průmyslové parky ve střední a východní Evropě, vlastní 12 investičních nemovitostí o pronajímatelné ploše přes 140 tisíc metrů čtverečních a dalších 14 budov je ve výstavbě. Kromě toho vlastní pozemky s celkovou plochou přesahující dva miliony metrů čtverečních. Vedle ČR působí na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku a od loňského roku také v Německu. Z estonského trhu se předloni stáhla.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
