Dozorčí orgán se sešel poprvé v novém složení poté, co jeho složení začátkem měsíce obměnil ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Kromě obou náměstků tehdy do rady jmenoval velitele vzdušných sil, brigádního generála Libora Šťefánika a bývalého náměstka z ministerstva dopravy Jiřího Žáka.
Šestičlennou dozorčí radu Řízení letového provozu tvoří čtyři zástupci jmenovaní ministrem dopravy a dva zástupci zaměstnanců podniku. Na rozdíl od jiných organizací podřízených ministerstvu dopravy nerozhoduje dozorčí rada ŘLP o odvolání generálního ředitele. Toho může odvolat přímo ministr. Mezi pravomoci dozorčí rady patří schvalování účetní závěrky podniku a bere na vědomí investice do rozvoje firmy, dodal Klíma.
O možném odvolání šéfa ŘLP Jana Klase se spekulovalo během působení Prachařova předchůdce Zdeňka Žáka. Ten vedení ŘLP vyčítal příliš vysoké náklady na provoz podniku. Proti případnému odvolání Klase se ale postavily odbory leteckých dispečerů, které hrozily stávkou.
Státní podnik Řízení letového provozu České republiky vznikl v lednu 1995. Poskytuje veřejné letecké služby uživatelům vzdušného prostoru nad Českem a na letištích Praha - Ruzyně, Brno - Tuřany, Ostrava - Mošnov a Karlovy Vary. V roce 2013 ŘLP zvýšilo zisk na zhruba půl miliardy korun z 336 milionů korun rok před tím.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
