Ruská centrální banka minulý měsíc uvalila na Moskomprivatbank dočasnou nucenou správu a své rozhodnutí zdůvodnila tím, že tak chce zabránit jejímu bankrotu. Podle některých analytiků však byl tento krok politicky motivován, Moskva tak prý chtěla potrestat novou ukrajinskou vládu za užší spojení se Západem. Bance Moskomprivatbank totiž nebyla odebrána bankovní licence a banka také plní podmínky kapitálového přiměřenosti.
Privatbank je největší ukrajinskou bankou a součástí ukrajinské skupiny Privat. Spoluzakladatelem a spolumajitelem skupiny je Ihor Kolomojskyj, kterého současný úřadující ukrajinský prezident Oleksandr Turčynov jmenoval guvernérem Dněpropetrovské oblasti. Ruský prezident Vladimir Putin minulý měsíc prohlásil, že Kolomojskyj je "mimořádný podvodník".
Privatbank tvrdí, že její divize čelí bezdůvodnému politickému tlaku a naznačila, že je obětí politického napětí mezi Moskvou a Kyjevem. Uvádí také, že ruské úřady jí v Rusku brání v činnosti a blokují její šeky.
Spolumajitel Binbank Michail Šiškanov prohlásil, že ukrajinská strana bude s dohodou spokojená. "Je to absolutně přátelská, normální obchodní dohoda, v každém případě ukrajinští partneři budou spokojení," řekl novinářům s tím, že dohoda by měla být dokončena do dvou týdnů.
Binbank je středně velkou bankou a podle Šiškina za Moskomprivatbank zaplatí v hotovosti a svým majetkem na Ukrajině.
Moskomprivatbank je podle objemu majetku 95. největší bankou v Rusku. Její majetek činí 50 miliard rublů (28,1 miliardy Kč) a její kapitálová přiměřenost je vyšší, než pro získání bankovní licence požaduje ruská centrální banka.
Privatbank byla založena v roce 1992 a je největší ukrajinskou bankou. Podle veřejně dostupných informací v ní Kolomojskyj vlastní podíl 33,9 procenta a jeho obchodní partner Hennadij Bogoljubov 34,2 procenta.
Kolomojskyj (51) je podle časopisu Forbes třetím nejbohatším člověkem na Ukrajině. Jeho majetek se odhaduje na 2,4 miliardy USD (47,8 miliardy Kč). Skupina Privat kromě bankovních aktivit provozuje také několik ropných, plynárenských a ocelářských firem.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
